12.7.11

32 saker jag gillar.


  1. Att bli pussad på halsen, nästan så att det kittlas till.
  2. Ljudet av fiskmåsar, då det påminner mig om havet.
  3. Karuseller.
  4. Att ligga på stranden/i gräset och kolla upp på himlen. Det gör mig lugn oavsett om det är dag eller natt.
  5. Doften av syrener och rosor.
  6. Att sjunga.
  7. JORDGUBBAR.
  8. Långa varma hårda kramar.
  9. Göra människor glada.
  10. Ta ett nattdopp för att sedan cykla hem iförd endast morgonrock och dricka en kopp te med de bästa jag vet.
  11. Rökt makrill en sommardag/natt.
  12. Skratta tills jag börjar gråta.
  13. Åka flygplan/båt och känna att man är påväg någonstans lite längre bort.
  14. Doften av solkräm.
  15. Måla tavlor. När jag var liten brukade alltid min morfar köpa massor av stativ, olika typer av färger(akvarell, akryl, kritor osv) och riktiga akvarellpapper.
  16. Minnet av när man var tio år och fick följa med pappa till volvo och provsitta massa bilar. Kommer ihåg att jag älskade lukten.
  17. Turistens Klagan - Cornelis Vreesvijk (har massor av fina minnen från denna låt, blir alltid glad av den).
  18. När man sjunker ner med fötterna i sanden på en varm och härlig strand.
  19. Nattliga telefonsamtal/sms.
  20. Hundar som springer i sömnen.
  21. Glada människor som det strålar om.
  22. Ta ett blött dopp för att sedan springa upp och krama om den som solar.
  23. Dricka champagne ur champagneglas och låtsas att man är otroligt förmögen.
  24. När någon som står nära skriver eller säger "Jag älskar dig".
  25. Att bli överraskad eller överraska någon.
  26. Långa bilturer.
  27. Att bli presenterad för ett helt nytt gäng människor och sedan tänka på att man låter så sjukt rolig när man sagt sitt namn ungefär 10 gånger redan och hälsat på alla på precis samma sätt att man i slutet börjar flina lite dumt.
  28. Att skeda när man ska sova med någon man tycker mycket om.
  29. När man för en gångs skull blir helt okej på bild.
  30. Nostalgiska turer till youtube för att kolla på gamla program man såg som liten.
  31. Morgonsex.
  32. Att skrika så mycket under en konsert att man blir alldeles hes.

1 kommentar:

m sa...

åh, nr.20-hundar som springer i sömnen! det är en favorit hos mig med :)