11.4.11

Det mest relevanta i livet är att uppnå lycka




(halsband från weekday)

Igår tog jag min första ordentliga och årliga vårpromenad. Jag älskar att våren äntligen är här, jag älskar när man hellre stänger av musiken i öronen för att lyssna på alla fåglar som kvittrar. Jag älskar dofterna och solen som bländar och lyser sådär fint. Jag älskar att gå utan jacka. Jag älskar kvällssolen. Jag älskar när alla barn springer omkring och sparkar fotboll, jag älskar när mina dr.martens blir dränkta av lera.

Helgen har varit så underbar måste jag säga. Har för första gången på länge verkligen känt livet i mig. I torsdags var jag till exempel på APLACE egna vårfest i brunogallerian med min fina vän sandra, drack några öl och tog lite drinkar tills vi slutligen hamnade i en fotoautomat i slussen och pepprade glada bilder, något jag absolut rekommenderar!

Jag lagade nyss mat och sitter nu här och funderar på om det är värt att städa idag eller ej. Jag är inte riktigt på det humöret. Känns som att kvällen ska spenderas framför en bra film under täcket. Eller näsan i en bra bok. Det ultimata vore dock att sitta framför kvällssolen någonstans på en klippa och ta sig ett glas vin med den finaste man vet.



Det skulle vara fint det.


Inga kommentarer: