26.10.10

jin-go-lo-ba

Jag drog mig tillbaka hit igen, vilsen och dann. Kan ju berätta en tragisk och rätt oväsentlig sak som hände mig igår. Skulle till slussen för att köpa ett halsband. ett halsband som jag velat köpa men aldrig fått för mig att göra då jag tyckte att priset var en aning för dyrt(snål jävel jag är). Men var nu fast bestämd att jag skulle ha det. Med raska steg och med bara en sak i huvudet kommer jag in på emmaus vintage och inser när jag väl framme efter ett långt letande att den är borta. såld. mitt hjärta är krossat vid det här laget.

Åh, den var så fin. Blå stenar, silver. tjockt och kort. som att en grekisk gudinna hade burit det. helt perfekt. hatar när sånt här händer. Händer mig ofta när jag ska shoppa secondhand. suger lite. Och den var inte ens dyr!?

2 kommentarer:

emmapemma sa...

Åh tacktack! Jag saknar dig med, fan nu får jag skärpa mig och ta mig i kragen och allt det där. Vi får ses snart!! Kram

ps: beklagar halsbandet, buu

Sofia sa...

awww! men har du hittat någon skola än? Det tycker jag!! Kramkramkram