17.1.10

Stockholm.



Någon som kan tipsa om gymnasium i vår huvudstad? Snälla?

11 kommentarer:

josefine sa...

åh, det finns typ inga bra. letar också

josefine sa...

eller, ja, jag kan väl tipsa på några jag är inne på just nu. fast det beror väl på hur många poäng man har..
kungstensgymnasiet
viktor rydberg jarlaplan
mediagymnasiet i nacka
och så kan jag ju avskräcka från alla sorters jensen-gymnasium. där går det minst 90% fjortisar

Sofia sa...

Josefine: Tack!! Tråkigt att Jensen typ bara har fjortisar. Hatar fjortisar. Hade funderat på att söka till den skolan som ligger på söder. Men vi får väl se hur det känns när jag ska på öppet hus hos dem framöver. Om du hittar några fler bra ställen(eftersom att du också letar) feel free att skriva till mig då!

Anonym sa...

kungsholmen eller viktor rydberg

miriam sa...

Lyssna inte på så mycket vad andra säger för det stämmer inte till 99%! Alla sa emot mig och hade en massa fördommar när jag sa att jag skulle börja på östra men när jag väl började var allting jätte bra och jag själv kunde bilda mig en egen uppfattning om allting ..och jag hade inte gått på ett enda öppethus så allting var helt nytt för mig haha :)
Jag tycker dock inte om jensen pga att de bara har halvdagar, jag personligen skulle inte klarat det och jag kan gissa på att klasserna inte har så bra sammanhållningar pag att man inte är i skolan så mycket..
jag tänkte och ville börja på en skola på söder men hamnade på andra sidan, östermalm och den skolan är så himmla bra! jag är så glad att jag inte kom in på mitt första och andra handsval hhehe
lycka till och hoppas att du hittar någon skola som du gillar!<3
(tyvärr kan jag inte ge dig några bra skol-tips eftersom att jag inte varit och besökt en enda skola, förutom östra real som jag själv går i då men kom ihåg att följa de du känner är bra och lyssna inte på rykten, för rykten är bara rykten..)

Anonym sa...

jag går på mediagymnasiet i nacka strand, 10 minuter från slussen tar det att åka dit.
jag har inriktning media och jag tycker att skolan är super, vi har öppet hus nästa vecka tror ja

miriam sa...

hej sofia? http://wedgeheel.blogg.se/images/2010/nicole_70016630.jpg
såå lik dig ju hihi

Sofia sa...

TACK ALLA!!

Miriam: Jag funderar verkligen på att gå östra real. sam - journalist. Och du lockar mig ännu mer till att gå där! Men är det mycket plugg och så? Finns det snygga killar? Hahaha ;)
Haha, jo liiite likt vare allt!

coonbear: Tack så jättemycket för tipset och infon!

Miriam sa...

Nej det är inte alls mycket plugg på östra! :) som sagt, jag trivs jätte bra där, okej det är inte "unika-coola-söder" människor som går där men jag tycker det är så skönt, behöver lite omväxling och det viktigaste är ju att dem är snälla/trevliga/har humor typ och det är/har dem!
Hm snygga killar..... du frågar helt fel person, mig är det den sista du ska fråga ang det! haha orkar inte med sånt nu ;)

aida sa...

själv överväger jag starkt att börja på norra real. verkade vara en skola med en skön blandning av människor. norra går ju under namnet "torra norra", men jag fick inte alls den uppfattningen av skolan när jag var på öppet hus där. så den kan du ju kolla in ;)

Sofia sa...

Okej, tack för tipset! Ska kolla in den nu hade jag tänkt. :)