22.11.09

Hej.

vad heter du? Jag heter Sofia. vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? Jag har funderat på det där. Jag tror inte att något annat namn än Sofia skulle passa mig.. men kanske något med y i namnet? vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Vet ej. Vilket årtionde skulle du vilja leva på? 60-70 talet! Woodstock for fuck sake!!

vilket stjärntecken är du? Skytte. vilken årgång är du? 93a. vart bor du? Dalarna. bott utomlands? Nej. flyttat antal gånger? 2 gånger. Sista gången var vi tvungna att flytta eftersom att vårt hus brann ner.. vart skulle du vilja bo? I Stockholm.. någonstans. Bara jag bor i Stockholm. vilken skolklass? 1an i gymnasiet. vad vill du bli när du blir äldre? Journalist. Men vi får se...

hur lång är du? 176 cm. hur mycket väger du? okänt. hårfärg och frisyr? naturligt askblont hår.. lite lockigt eftersom att jag sover med flätor. ögonfärg? grön, brun, gul, blå. mest nöjd med? Mitt hår. minst nöjd med? Mina fötter och händer. skostorlek? 39/40. glasögon? nej. har du några piercingar/tatueringar? hål i öronen.

FAVORIT-
filmer? Har många favoriter. låtar? Rainy day women, American boys, The resistance. årstider? Tidig höst och vår. mat/dryck? Sushi(fan va sugen jag blev på det nu!!), glasnudlar med fläskfärs och fisksås! Favoritdrycken är mjölk(den som håller längre är godast.. smakar typ grädde). djur? hund. färg? Svart. parfym? Miss Dior "Cherie". tv-program? The simpsons, scrubs, family guy. ämne i skolan? Svenska. sysselsättning? Kläder, resa, festa, vara med vänner, springa, sjunga. vad använder du just nu för jacka? ska köpa en leopardfuskpäls på h&m. vad använder du just nu för skor? Är barfota. favoritfärg på kläder? svart. vilka kläder skulle du vilja ha just nu? Mycket. affärer? Topshop, weekday, monki, american apparel, second hand. för ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? 500 - 1.500. favoritmärke? Acne, Rodebjer, Nakkna m.fl. vad har du för byxstorlek? 26/34. vad har du för tröjstorlek? 34/36.
DITT RUM
stort, litet eller mitt emellan? litet. vilken färg på tapeterna? vitt. favoritmöbel i rummet? min säng. vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster? ett STORT träd. vad gör du oftast i ditt rum? sover, sminkar mig och klär på mig osv. vem förutom du brukar sova i din säng? min hund... och alla andra som vill.
BLANDAT
vad heter din morfar? Carl var har du i din skolväska just nu? massa äckliga hotfulla läxböcker. vad är du beroende av? kramar. vilket land kommer du i från? Sverige. vad köpte du senast? saltvattenspray. har du nåt husdjur? en hund. vad bor du i? Villa. berätta lite om dig själv: Jag älskar att läsa om astronomi, Jag är blyg men har en extrem humor som kan förvåna många ibland, Jag höll på att dö av chock när jag var 2år, Jag är inte speciellt öppen av mig, Jag är självständig, jag var en riktig pojkflicka när jag var liten och umgicks nästan bara med killar. Beskriv din drömkille: Lite hängande ögon á la Bob dylan, ruffsigt hår, svarta kläder, en cigg mellan fingrarna.

1 kommentar:

Anonym sa...

vad roligt att du skrev om dig själv. gör det fler gånger! :D